Taksiykköset on kuopiolaisten taksiyrittäjien vuonna 2015 perustama yhtiö, jonka yli 150 ystävällistä ja luotettavaa ykköskuskia on sitoutunut viemään asiakkaansa perille heidän aikataulunsa vaatimalla tavalla. Palvelun laatu on Taksiykkösille kunnia-asia. Sen takeena ovat ennen kaikkea säännöllisellä koulutuksella osaamisensa ajan tasalla pitävät kuljettajat.
Kuopion Taksiykköset kouluttaa kuljettajia säännöllisesti ja tarjoaa mahdollisuuden pitää oma ammattitaito ajan tasalla. Toimialalla on tapahtunut suuria muutoksia ja toiminnan puitteet päivittyvät jatkuvasti. Yksi kuitenkin on ja pysyy, palvelun merkitys on yksi toiminnan kulmakivistä.
– Olkoot pykälät ja reunaehdot millaiset tahansa, palvelusta emme tingi. Meille palvelu ei ole pelkkää sanahelinää, vaan kaikkien yhdessä omaksuma toimintatapojen luonteva kokonaisuus. Tärkeintä on, että lupauksemme hyvästä palvelusta tulee kuljettajilta itseltään. Käytännön arjen kokemuksiin ja asiakaspalautteisiin pohjautuen käytössä on kaikille yhteinen ohjeistus, jonka kuljettajamme ovat hienosti omaksuneet, Taksiykköset Oy:n toimitusjohtaja Heidi Lampinen kertoo.
Asiakaspalvelija on oma itsensä
Mika Grön on kuopiolaisille taksiasiakkaille tuttu kuljettaja jo lähes kolmenkymmenen vuoden ajalta. Sanavalmis ja hymyilevä Mika on sitä myös työpaikallaan, taksin ratin takana. Lupsakka rentous ei kuitenkaan ole opeteltua. Savolainen supliikkimies pärjää työssään olemalla oma itsensä.
– Tämä on tärkeää, koska myös asiakkaat ovat kaikki erilaisia. Hyvä palvelu ei tarkoita tekemällä tehtyä höveliyttä vaan asiallista toimintaa, missä tarpeen mukaan voi hyödyntää oman persoonansa vahvuuksia. Jos asiakas on juttutuulella, keskustelutaitoinen kuljettaja on mukavaa seuraa. Etenkin jos osaa myös kuuntelemisen taidon.
Aidosti paikallinen
Mika haluaa muistuttaa palveluasenteen ajattomasta merkityksestä. Taksiykkösissä halutaan poimia toimintaan parhaat piirteet niin vanhan taksilain ajalta kuin uudestakin systeemistä.
– Uusi laki ei todellakaan tarkoita sitä, että kuka tahansa voisi ryhtyä ajamaan taksia. Kriteerit ovat tiukat ja Taksiykköset aidosti paikallisena toimijana pitää huolen, että esimerkiksi paikallistuntemus on kuljettajilla ajan tasalla. Navigaattori on syytä olla kunnossa myös omassa päässä, ei vain apuvälineissä. Osa palvelun laatua on myös aina siisti ja yhtenäinen pukeutuminen sekä yhdenmukainen kaluston väritys ja logomme niissä. Aina kun olemme liikenteessä, edustamme käytöksellämme ja ajotavallamme Taksiykkösiä, Mika muistuttaa.
Luottamus on paras palaute
Viimeisin asiakas on aina tärkein, olipa hän sitten liikemies, lapsi tai vanhus. Oman tekemisen kanssa on aina oltava skarppina ja aidosti asiakkaan antaman luottamuksen arvoinen.
– Kun taksiasiakas on valmis laittamaan alaikäisen lapsensa taksin kyytiin vaikkapa kouluun, mummolaan tai harrastuksiin, on se suurin luottamuksen osoitus. Hyvän palvelun ydin on se, että olemme asiakkaidemme luottamuksen arvoisia ja vielä pikkuisen enemmänkin, Heidi ja Mika linjaavat lopuksi.
Taksiykkösten palvelulupaus
”Tähtäämme kaikessa siihen, että matka kanssamme on päiväsi paras hetki. Palvelemme jokaista asiakasta henkilökohtaisesti. Olipa kyseessä sitten kauppakassien kantoapu kotiovellesi tai lapsen saattaminen kouluun. Taksiykköset – meillä kaikki matkustavat ykkösluokassa.”
Kuopion Taksiykköset
puh. 0200 111 01
(1,92 € / puh. + 25 snt / 10 s.)
toimisto@taksi1.fi
www.taksi1.fi
Taksi1-mobiilisovellus ladattavissa
sovelluskaupoista