Digitalisaatio kiihtyy myös joukkoviestinnän maailmassa. Perinteisen printtilehden merkitys on pienenemässä päivittäisjournalismissakin. Maakuntalehdetkin ohjaavat lukijoita entistä voimakkaammin verkkoon lukemaan juttuja, eli kuluttamaan sisältöjä niin kuin nykyään sanotaan.
Digitaalisuus on tietenkin tätä päivää. Sen myötä sisällöt ovat kaikkien ulottuvilla koko ajan. Melkein jo synnytysosastolla vastasyntyneelle laitetaan älypuhelin käteen toivottamaan tervetulleeksi tähän nykymaailmaan. Digitaaliset sisällöt ovat läsnä ajassa. Niiden käyttö on sujuvampaa ja joustavampaa. Teksti, kuvat ja videot rytmittävät arkea. Ihmisten kulutustottumukset muuttuvat, kun sisällöt solahtavat sujuvasti oman elämänmenon lomaan.
Ilmaisjakelulehdille verkkoon siirtyminen tuo omanlaisiaan vaatimuksia. Lähtökohtamme on edelleen sama kuin alkuvuosina: yritykset ovat muutakin kuin pelkkä logo. Siinä meillä on etuna vahva ja tunnettu, 18 vuoden ajan rakentunut brändi. Niiden taustalla on erityistä osaamista, ammattitaitoa ja intohimoa, jotka muodostavat kunkin yritykset omat vahvuudet. Me haluamme nostaa nämä asiat esiin ja kertoa tarinat ihmisten ja yritysten takana. Niillä on tärkeä arvo myös siksi, että ne vaikuttavat ja vahvistavat asiakkaiden ostopäätöstä.
Tulevaisuudessa hyödynnämme vahvuuksiamme laajemmin verkossa. Printtilehtemme edut toteutuvat myös digitaalisessa ympäristössä. Jutut ovat hyvännäköisiä ja tyylikkäitä mutta eivät missään nimessä pelkkää pintaa. Ne ovat edelleenkin paitsi informatiivisia myös viihdyttäviä. Näkyvyydestä pidämme huolen sosiaalisen median kampanjoilla – ne ovat jatkossa yhä tärkeämpi jakelukanavamme.
Suven suloisuutta kaikille!
Toivoo: XPress-tiimiläiset