Ikkunan takana tervehtii toimitusjohtaja Jari Bolodin, aulan puolella siivoustyönjohtaja Mari Pakarinen, LVIS-huoltaja Tero Lilja, huoltopäällikkö Antti Heikkinen ja isännöitsijä Eveliina Toivanen. Ryhmäkuva otettiin aidossa ympäristössä, Kuopion Talokeskus vastaa Asunto Oy Kuopion Aallottaren isännöinnistä ja kiinteistöhuollosta.
Kuopion Talokeskusta ja sen henkilökuntaa voi hyvällä syyllä kutsua asumisen ammattilaisiksi. Isännöinti, kiinteistönhuolto, remonttipalvelut ja LVIS-työt kuuluvat saman yrityksen palveluihin.
Paikallisuus ja pitkä kokemus toimialalta ovat Kuopion Talokeskuksen keskeisiä koordinaatteja. Pohjois-Savon Kiinteistöyhdistys ry:n omistama yritys perustettiin vuonna 1968. Toimintamme pitkä ja vakaa kehitys on osoitus asiakkaidemme luottamuksesta, ja vanhimmat asiakassuhteet ovat kestäneet jo noin neljäkymmentä vuotta. Pitkistä perinteistä huolimatta yritys on vuosien varrella päivittänyt koko ajan palveluitaan ja nuorekas ilme näkyy myös noin 65 hengen henkilökunnassa, joka on tasavahva yhdistelmä kokemusta ja uuden polven osaajien ammattitaitoa.
Aidosti paikallinen
Kuopion Talokeskuksen palveluketjun kaikki osat ovat päivittäisessä arjessa omalta osaltaan vastuussa asumismukavuudesta ja -turvallisuudesta. Kaikki taloyhtiötä palvelevat osaajat ovat myös asukkaiden ja osakkaiden helposti tavoitettavissa. Kun asiaa on, viesti myös menee perille.
Toimitusjohtaja Jari Bolodin kertoo Kuopion Talokeskuksen tarjoaman palvelukokonaisuuden olevan alalla harvinaisempi ja Kuopiossa ainoa. Kun isännöinti ja huolto on saman firman hoidossa, on tiedonkulku sujuvaa ja reagointi pulmatilanteisiin nopeampaa.
– Asiakaspalvelua ja kirjanpitoa myöten me kaikki olemme saman katon alla ja eri osastojen välillä tieto kulkee sujuvasti. Tästä olemme saaneet paljon hyvää palautetta, luukulta toiselle ei tarvitse kiertää ja soitella moneen numeroon. Meillä palvelulla on kasvot, verkkosivuillamme on kuvat ja suorat numerot. Kun kuopiolainen soittaa meille, täältä vastaa kuopiolainen asiakaspalvelija. Asiointia ei tarvitse kierrättää omaa kotikaupunkia kauempaa jopa maksullisten numeroiden kautta. Tavoitettavuutemme on hyvä, meidät saa kiinni ja asiat hoituvat joustavasti, Bolodin muistuttaa.
Ammattitaitoa ja yksilöllisyyttä
Kuopion Talokeskus panostaa henkilökunnan jatkuvaan koulutukseen. Kiinteistöalan kehitys, kilpailu ja muuttuva ympäristö asettaa tiukat vaatimukset toimialan yrityksille. Jari Bolodin muistuttaa, että henkilöstö on yrityksen suurin voimavara. Ammattitaitoinen ja koulutettu henkilöstö on luonnollisestikin myös asiakastaloyhtiön etu. Niin kiinteistönhuolto kuin isännöintikin perustuu nimenomaan koulutettuihin ammattilaisiin. Kun kiinteistön asiat ovat kunnossa niin teknisesti kuin taloudellisestikin, sen arvo säilyy.
– Isännöitsijän rooli taloyhtiön hoidossa on todella tärkeä. Isännöinnin onnistuminen perustuu hyvään yhteispeliin ja ennen kaikkea luottamukseen taloyhtiön hallituksen ja asukkaiden kanssa. Isännöitsijä vastaa myös omalta osaltaan siitä, että taloyhtiön asiat sujuvat, oli kyse sitten huollosta, siivouksesta tai mahdollisista korjaustarpeista. Isännöitsijä on asukkaiden edunvalvoja, joka toiminnallaan luo edellytykset asumismukavuudelle ja turvallisuudelle. Jokainen taloyhtiö on erilainen ja asukkailla erilaiset tarpeet, siksi yksilöllinen ja henkilökohtainen palvelu on meille kunnia-asia.
Kuopion Talokeskus Oy
Maaherrankatu 15 – 19
70100 Kuopio
ma – pe klo 8 – 16
puh. 017 288 2500
asiakaspalvelu@kuopiontalokeskus.fi
www.kuopiontalokeskus.fi