Valikko Sulje

Sokos herättää tunteen

Juhlavuoden kunniaksi on tulossa erilaisia Unikko-kuosisia uutuustuotteita, ilotsevat Nina Pakarinen (vas.) ja Sari Heikkinen.

Kauneuden ja muodin asiantuntijoiden tehtävänä on korostaa jokaisen ihmisen parhaita puolia.

Meille saa tulla juuri sellaisena kuin on ja kaikki asiakkaat ovat meille yhtä tärkeitä, tiivistävät myyntipäälliköt Sari Heikkinen ja Nina Pakarinen Sokoksen palvelulupauksen.

– Meiltä odotetaan, että esittelemme ja opastamme laajasti eri vaihtoehtoja. Se on nimenomaan meidän ammattitaitoamme. Haluamme inspiroida asiakasta, saada hänet hurmioitumaan, herättää hänessä tunteen.

Kaikissa tavaratalon kerroksissa laatu on tasaisen korkea niin palvelussa kuin tuotteissakin. Peruspilareita ovat asiantunteva palvelu ja helppo asiointi jokaisella osastolla.

– Saman katon alta saa samalla kertaa kaiken tarvitsemansa, monesti senkin, mitä ei tiennyt tarvitsevansa. Mutta jos on jo valmiina mielessä jokin tietty juttu, täsmähankinnat saa tehtyä nopeasti ja sujuvasti.

Trendien harjalla

Kierros Sokoksen osastoilla alkaa katutasosta kauneusosastolta, jonka henkilökunta ovat kaikki koulutettuja kosmetologeja. Myös sarjojen maahantuojat järjestävät heille koulutuksia useita kertoja vuodessa. Kauneusalalla täytyykin tiedonjanon olla jatkuvaa, sillä trendien syklit ovat nykypäivänä nopeita.

– Jonkin tuotteen kysyntä saattaa moninkertaistua yhdessä yössä. Myös asiakkaat ovat entistä valveutuneempia. Varsinkin nuorilla nuorilla asiakkailla on valtavasti tietoa sosiaalisen median myötä ja he haluavat tietoa ja perusteluja. Se haastaa hyvällä tavalla asiantuntijoitammekin.

Kotimainen Lumene on Sokoksen luottobrändi. Valoisa ja ylellinen kauneusosasto houkuttelee kokeilemaan uutuustuotteita. Opastusta saa Lumenen edustajalta Helenalta.

Hoitoja ja meikkejä

Katutasossa isojen lasi-ikkunoiden takana sijaitsee myös Hyvä Olo -hoitola, joka tarjoaa kattavat ja monipuoliset parturikampaamo- ja kauneushoitolapalvet.

Eniten tehdään kulmien ja ripsien värjäystä. Se on nopea reilun puolen tunnin palvelu. Hemmotteluhoitona suosittuja ovat kasvohoidot, jotka räätälöidään aina asiakkaan tarpeen mukaan.

Hoitolassa ja kosmetiikkaosastolla tehdään myös paljon meikkauksia juhlaan sekä arkeen.

– Voit varata meiltä ajan myös henkilökohtaiseen meikinopastukseen, jossa käydään asiantuntijan kanssa läpi juuri sinulle sopivat sävyt, tekniikat ja tuotteet.

Noora ja muut kauneusoaston kosmetologit tekevät meikkauksia nonstopina sekä ajanvarauksella.

Hyvä Olo -hoitolan kampaamoon katutasossa on helppo tulla. Parturi-kampaaja Heidi loihtii asiakkaille niin leikkaukset, värjäykset kuin kampauksetkin.

Miesten muotiosastolta löytyvät myyjä Annen Gerelle esittelemien Tommy Hilfigerin tuotteiden lisäksi myös muut huippumerkit.

Trendejä ja ajattomuutta muodissa

Seuraavaksi noustaan liukuportaita toisen kerrokseen muodin osastolle. Myös muodissa klassikot säilyvät, vaikka mallistot muuten vaihtuvatkin monta kertaa vuodessa.

– Vaihtoehtoja on vuodenajan mukaan lähes rajattomasti, mutta laadukkaat ja kestävät tuotteet ovat toisaalta ajattomia. Niiden rinnalle voi ottaa enemmän trendien mukaisia vaatteita ja siten päivittää vaatekaappiaan.

Trendikkäimmät värit ovat tänä keväänä pastellisävyisiä: persikka, vaaleansininen, vaaleanvihreä, laventeli. Ne kuuluvat myös miesten pukeutumiseen.

– Ruskean sävyt ovat kautta linjan muodissa keväällä ja kesälläkin. Pitkästä aikaa väritrendeissä on tänä kesänä mukana pirteä kirkkaanpunainen. Marimekon ikonisen Unikko-kuosin 60-vuotisjuhlavuosi näkyy vaatteiden lisäksi vahvasti myös kodinosastolla.

– Juhlavuoden kunniaksi sieltä on tulossa paljon erikoisia juttuja. Kodinosastolta löydät laadukkaat lahjat kevään ja kesän juhliin.

Myyjä Sara suosittelee Mos Moshin värikkäitä neuleita.

Lucienin suosittelemana Turolta löytyvät pikkutakit, housut ja puvut niin asialliseen arkikäyttöön kuin juhlien säväyttäjäksi

Vastuullisuuden vaatimus

Vastuullisuuden merkitys korostuu jatkuvasti enemmän myös Sokoksen toiminnassa. Valveutuneet asiakkaat odottavat, että tuotteiden alkuperä on jäljitettävissä ja vastuullinen toimitusketju osoitettavissa. Sokokselta löytyy myös Suomen suurimman second hand -merkkivaatteiden nettikaupan Emmy-myyntilaatikko. Etukäteen tiedot netissä täytettyään myyntilaatikkoon voi tuoda merkkivaatteet kiertoon.

– Emmy myy vaatteet verkkokaupassaan ja tilittää tulot suoraan pankkitilille. Näin pääsee vastuullisesti eroon ylimääräisistä merkkivaatteista ja samalla saa paremman korvauksen kuin kirpputorille viemällä.

Suomen suositelluinta palvelua

Sokoksen ydin on yksilöllisessä, jokaisen asiakkaan omia parhaita puolia korostavassa palvelussa. Siksi Kuopion Sokoksenkin asiakkaiden suositteluhalukkuus on tutkitusti Suomen korkeimpia. Brändien, tuotteiden ja palvelun laatu houkuttelevat ostoksille kauempaakin.

– Haluamme kutsua kaikki asiakkaat ympäri Suomen tutustumaan huipputarjontaamme, tavaratalonjohtaja Pia Virtanen toivottaa.

 

Sokos Kuopio

Haapaniemenkatu 24 – 26, 70110 Kuopio
puh. 080 009 804
sokos.fi
https://phorest.com/book/salons/sokoshyvaolokuopio