Kodinosasto on lähellä asiakkaan arkea. Kaikki lähtee siitä, että mietitään, mitä asiakas tarvitsee. Meidän onnistumisemme mitataan sillä, että olemme asiakkaalle hyödyksi, Juha muistuttaa. Normaalisti maski on aina kaupan työntekijöillä käytössä, kuvanottohetkellä se poistettiin hetkeksi.
Asiointi on onnistunutta silloin, kun kaupassa käynti sujuu sujuvasti koko asioinnin ajan aina parkkipaikalta lähtien. Keskeinen onnistuneen asiakaskokemuksen tekijä on ammattitaitoinen ja palvelualtis henkilökunta.
Citymarketin kodinosasto on lähellä asiakkaan arkipäivää, sillä käyttötavarat ovat usein päivittäisessä käytössä. Osastopäällikkönä toimivan Juhan kolmekymmenvuotisen Kesko-uran suurin aika on kulunut nimenomaan kodinosastoilla.
– Täällä on kotoisa fiilis työskennellä. Olemme lähellä asiakkaan arkea. Kaikki lähtee asiakaskontaktista. Jo tavaraa tilatessa mietitään sitä, mitä asiakas tarvitsee. Meidän onnistumisemme mitataan sillä, että olemme asiakkaalle hyödyksi.
Verrattuna vaikkapa vapaa-ajan osastolle, on tavarankierto kodinosastolla nopeaa. Tämä tarkoittaa sitä, että tavaran on löydyttävä hyllystä omilta paikoiltaan ja sitä on oltava riittävästi.
– Ensimmäinen onnistumisen edellytys on se, että asiakas löytää tarvitsemansa tuotteen. Heti seuraavana tulee asiakkaan huomiointi. Meille on kunnia-asia, että asiakkaita tervehditään ja heitä myös tarvittaessa autetaan löytämään tai valitsemaan tuote. Asiakaskohtaamiset ovat tämän homman suola. On aina palkitsevaa, kun pystyy auttamaan. Positiivisen palautteen perusteella olemme tässä myös hyvin onnistuneet.
Juha antaa kiitosta hyvälle työyhteisölle ja työkavereille, joiden esimies on helppo olla.
– Päivärannan Citymarketissa on paljon pitkiä työsuhteita, ja vuosien aikana kertynyt rautainen ammattitaito näkyy kaikessa tekemisessä.
Paneutunutta kodinteknistä palvelua
Yksi pitkäaikaisista asiakaspalvelijoista löytyy vapaa-ajan osastolta. Janne on työskennellyt Päivärannassa jo 13 vuotta ja tuntee tekniikan osaston kuin omat taskunsa. Hän onkin elävä esimerkki siitä, että myös hypermarketissa saa paneutunutta ja henkilökohtaista asiakaspalvelua.
– Teknisten laitteiden hankinnassa asiakkaat arvostavat ammattitaitoista apua. Esimerkiksi viime aikoina kotitoimistoon ja tietotekniikkaan liittyvät hankinnat ovat korostuneet etätyön lisääntymisen myötä.
Citymarketista löytyy hyvä ja monipuolinen valikoima teknisiä tuotteita kilpailukykyiseen hintaan. Janne korostaa, että nopeasti kehittyvässä tuoteryhmässä tuotetuntemus on tärkeää.
– Tärkeää on myös osata kuunnella asiakasta ja löytää sitä kautta ratkaisuja hänen tarpeisiinsa.
Asiakkaat ovat tulleet tutuiksi
Myös Sarilla on jo takanaan pitkä ura Päivärannan Citymarketissa. Asiakaspalvelupisteessä työskennellessä hänen päivänsä ovat hyvinkin vaihtelevia.
– Parasta on työn vaihtelevuus. Koko ajan on oltava ajan hermolla ja otettava haltuun uusia toimintoja. Kahdentoista vuoden aikana monet asiakkaat ovat tulleet jo oikein hyviksi tutuiksi. Palveluun panostetaan tosissaan, meillä on todellisia ammattilaisia töissä ja yhteishenki hyvä. Se näkyy varmasti myös ulospäin.
Maailman vastuullisin päivittäistavarakauppa
Myös tavaratalojohtaja Petri Heikkinen antaa kiitosta sitoutuneelle ja ammattitaitoiselle henkilökunnalle. Hän muistuttaa, että Citymarket on valittu maailman vastuullisimmaksi päivittäistavarakaupaksi, mikä asettaa riman kaikessa toiminnassa korkealle.
– Olemme valinnasta ylpeitä ja sen eteen tehdään päivittäin valtavasti töitä. Jokaisen osa-alueen on oltava kunnossa ja oikeiden ihmisten oikeilla paikoilla. Meillä siinä on onnistuttu. Hyvällä ja ammattitaitoisella porukalla pääsemme parhaisiin tuloksiin ja pystymme olemaan aidosti asiakkaan ajan arvoisia.
Kodintekniikan osastollakaan asiakkaan ei tarvitse tehdä ostopäätöksiä yksin, vaan käytettävissä on ammattitaitoista apua. Tuotetietous ja asiakkaan kuunteleminen on kaikista tärkeintä, Janne kertoo.
K-Citymarket Päiväranta
Päivärannantie 18, 70420 Kuopio
puh. 010 537 9600
Myös Facebookissa ja Instagramissa